Julkaistu 27.03.2024

Haemme controlleria

Vahvistamme taloustiimiämme ja etsimme joukkoomme controlleria vakituiseen tehtävään.

Työhösi kuuluu itsenäisesti hoidettavia talouden hallinnon asiantuntijatehtäviä, kuten kuukausittaisten talousraporttien tuottaminen huoltovarmuuskeskukselle ja sen hallitukselle. Osallistut myös aktiivisesti kirjanpidon ja taloushallinnon tehtäviin yhteistyössä pääkirjanpitäjän kanssa sekä tuot osaamisesi budjetin ja tilinpäätöksen laadintaan. Lisäksi tehtävään kuuluu taloushallinnon kehitystehtäviä ja selvityksiä.

Työskentelet tiiviissä yhteistyössä Huoltovarmuuskeskuksen eri osastojen asiantuntijoiden kanssa ja pääset tutustumaan huoltovarmuuden monipuoliseen toimintakenttään. Teet myös yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa. Tehtävä tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden kehittyä valtionhallinnon taloushallinnon ammattilaiseksi monipuolisessa ja mielenkiintoisessa työssä, joka haastaa päivittäin ja tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia oppimiseen. Tehtävä on uusi ja se sijoittuu Huoltovarmuuskeskuksen strateginen kehittäminen ja yhteispalvelut-osastolle. Työskentelet talouden tiimissä yhdessä pääkirjanpitäjän ja business controllerin kanssa, joka ohjaa päivittäistä työtäsi. Esihenkilönäsi toimii hallintojohtaja.

Toivomme sinulta

Sinulla on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto ja vähintään kolmen vuoden kokemus taloushallinnon tehtävistä. Kirjanpitokäytännöt ja laskentatoimen tehtävät ovat sinulle tuttuja. Kokemus valtionhallinnosta ja taloushallinnon järjestelmistä luetaan eduksi, samoin kuin Excelin ja Power BI:n tuntemus. Arvostamme numerotarkkuutta ja järjestelmällisyyttä sekä odotamme sinulta palvelu- ja kehitysmyönteistä asennetta. Hyvät yhteistyötaidot ovat avainasemassa. Edellytämme tehtävässä erinomaista suomen ja sujuvaa englannin kielen taitoa, lisäksi ruotsin kielen osaaminen katsotaan eduksi.

Tarjoamme sinulle

Huoltovarmuuskeskus (HVK) on kehittyvä asiantuntijatalo, jossa työskentelee tällä hetkellä yli 90 eri alojen osaajaa. Teemme merkityksellistä työtä sitoutuneesti ja pitkäjänteisesti. Työskentelemme arvojemme mukaisesti – asiantuntevasti, kestävästi, yhdessä ja ihmislähtöisesti. Tarjoamme sinulle asiantuntevan ja innostavan työyhteisön sekä kilpailukykyiset työsuhde-edut sekä itsenäisen ja vastuullisen tehtävän, jossa pääset käyttämään asiantuntemustasi yhteiskunnallisesti tärkeiden asioiden parissa. Toimistomme sijaitsee Helsingin keskustassa ja työskentelemme hybridimallilla toimistossa ja etätyössä työtehtävien sen mahdollistaessa

Kiinnostuitko?

Lisätietoja tehtävästä antaa Huoltovarmuuskeskuksen business controller Maija Nyman, puh. 029 505 1166 28.3. klo 10.00–11.00 ja 4.4. klo 9.00–10.00 ja hallintojohtaja Rain Mutka, puh. 029 505 1049 9.4. klo11.00–12.00. Täytä oheinen hakulomake palkkatoiveineen sekä liitä mukaan CV ja hakemuksesi viimeistään 15.4.2024. Toteutamme rekrytoinnin yhteistyössä MPS-yhtiön kanssa.

Tehtävään valitusta henkilöstä tehdään perusmuotoinen turvallisuusselvitys.